Heb jij je wel eens afgevraagd wie toch die jongedame is die je aan de telefoon krijgt als je contact opneemt met Euro Planit? Onze, altijd zo vrolijke, Chantal staat iedere dag weer voor jullie klaar om je te verwelkomen en je te helpen met de juiste verbinding. Vandaag mogen we jou meenemen voor een kijkje achter de balie, lees je mee?
Even voorstellen
We zijn onderweg naar de balie ‘het hart van Euro Planit’ die vanuit ieder kantoor makkelijk te bereiken is. Voordat je ook maar aan de balie staat heeft Chantal je al gespot en vriendelijk begroet. Ze is dan ook maar al te enthousiast om zich even aan jou voor te stellen: “Hallo, mijn naam is Chantal Fokkinga en ik ben werkzaam bij Euro Planit als receptioniste. Over het algemeen ben ik verantwoordelijk voor het aannemen van de telefoon.” Op een vriendelijke en snelle manier verbindt ze je graag door naar de juiste collega en als je op bezoek komt zorgt ze voor een heerlijke kop koffie of thee als je even moet wachten.
Terwijl ze een verse kop koffie in mijn handen schuift vertelt ze wat haar werkdag iedere keer weer zo bijzonder maakt. “Ik vind het belangrijk om mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn bij Euro Planit door ze op een vriendelijke manier te ontvangen. Als ze na de afspraak met een lach Euro Planit verlaten geeft mij dat veel energie.”
Geen dag is hetzelfde
Naast het verlenen van deze service is Chantal ook nog van allerlei andere markten thuis. Zo verzorgt ze ook de inkoop van kantoorartikelen en werkkleding, de administratie van ziekte- en herstelmeldingen, ondersteunt ze de afdelingen frontoffice, backoffice en marketing met allerlei verschillende administratieve taken en zorgt ze voor de post waarbij ze ook met regelmaat een bloemetje mag laten bezorgen. “Geen dag is hetzelfde. De ene dag staat de telefoon roodgloeiend voor af- en aanmeldingen en de andere dag is het lekker rustig, maar dit komt eigenlijk enkel voor op feestdagen en in de vakantieperiodes.”
In de functie als receptioniste heb je veel verschillende mensen aan de telefoon, zo belde er iemand voor de afdeling backoffice die later terugkwam met leuke feedback. “Deze meneer gaf bij mijn collega aan dat hij een vriendelijke dame aan de telefoon had die hem netjes te woord stond. Hier word ik altijd blij van.” We borduren verder op alle leuke gesprekken die Chantal heeft gevoerd, maar eentje is toch het beste blijven hangen. “Nog niet heel lang geleden ontving ik een nieuwe collega bij mij aan de receptie en bood haar een kopje koffie aan. Later kwam ze bij me terug en vertelde ze mij dat ze zich meteen welkom voelde door het gesprek aan te gaan. Dat doet me natuurlijk erg goed!”
Neem gerust contact op
Wat we ook interessant vonden om te weten is wat nou hét beste moment om Euro Planit te bereiken. Samen verdiepten we ons in de bedrijvigheid binnen Euro Planit. “Natuurlijk zijn we de hele dag goed bereikbaar en is er altijd wel iemand die je te woord kan staan, maar over het algemeen is het in de ochtend wel wat rustiger aan de telefoon. Dus, zie je een leuke vacature op www.europlanit.nl? Neem gerust contact op, en wie weet krijg ik jou wel aan de telefoon!”