Hoe verloopt mijn dag?

De dag begint met het toestel van de nachtstand afhalen en de computer opstarten. Ik open als eerste mijn mail. Ik beheer de mailbox met alle sollicitaties, de infobox, de contactformulieren die worden ingevuld en daarnaast nog mijn eigen mailbox waar ook genoeg vragen en opdrachten naar toe worden gemaild!

Als ik dat klaar heb neem ik de keuken om handen! Ik zorg dat de vaatwasser wordt uitgepakt, de thee en koffie is aangevuld en alles er weer spik en span uitziet voor de dag.

Gedurende dag hou ik mail bij, neem ik de telefoon op, ontvang ik mensen die binnenkomen en zorg ik ervoor dat alle vacatures online komen te staan op de vacaturewebsites. Dit zijn eigenlijk de taken die altijd elke dag doorlopen en veel tijd in gaat zitten, maar er is altijd werk te doen!

Daarom ondersteun ik ook onze backoffice, koop ik alle werkkleding, kantoorartikelen en voedingswaren in, verzorg ik de post, denk ik mee met interne zaken, en ondersteun ik collega’s met de kleine dingen zodat zij iets ontlast worden in het werk.

Wat is mijn specialisme?

Elke dag is weer anders! Ik krijg elke dag andere mensen aan de telefoon of aan de receptie. Mijn collega’s komen geregeld aan mijn “bar” hangen om een praatje te maken. Ik spreek veel klanten aan de telefoon waar je op een gegeven moment ook een band mee krijgt. Er komen soms dezelfde mensen aan de receptie en vinden het dan leuk dat je hebt onthouden wat ze willen drinken. Er spelen altijd verschillende dingen intern waardoor je altijd wel druk bent met wat anders.

Het belangrijkste woord is toch wel “gastvrijheid”. Dat komt bij mij op de eerste plek! Ik wil dat mensen zich welkom voelen. Mocht er net een klant binnenkomen maar ik zit te bellen, maak ik altijd even oogcontact om te laten zien dat ik ze gezien heb. Ook al staat mijn telefoon soms roodgloeiend en komen alle vragen voorbij, wil ik de rust behouden en iedereen goed te woord staan.

Als ik merk dat iemand binnenkomt en wat gespannen is omdat zij/hij hier een sollicitatie heeft probeer ik altijd even een praatje te maken. Vaak als je even het ijs breekt merk je al snel dat ze ontspannen en dan gaan ze ook fijner het gesprek in.

Ik ben zelf een zorgzaam, vrolijk, vlot en opgeruimd type en denk dat die eigenschappen ook goed te pas komen bij de taken die ik moet uitvoeren. De spreekkamers, hal en keuken zien er altijd netjes uit, ik denk dat mensen zich op hun gemak voelen bij mij en ik sta iedereen vriendelijk en vrolijk te woord. En mijn collega’s weten mij altijd te vinden!

Kortom: Ik zou niets anders willen doen, het past bij me. Een erg leuk, variƫrend en hectisch beroep!


Ook op zoek naar een baan wat helemaal bij je past, of wil je graag ook een keer bellen met de receptioniste van Euro Planit?
Kijk dan op onze website voor de actuele vacatures of bel naar: 0575-55 55 18 om te kijken of ik jou verder kan helpen!